نوشته شده توسط : admin

ترازو باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی مورد استفاده، به کار می ‌رود. ترازوها معمولا دقیق هستند و به باریستاها کمک می کنند تا به تناسب دقیقی از قهوه ریز شده با آسیاب قهوه، آب و دیگر مواد برای تهیه‌ی نوشیدنی‌ های قهوه‌ بپردازند. ترازوهای باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی سرد و گرم، فنجان و دستگاه ‌های قهوه ‌ساز استفاده می ‌شوند. بنابراین برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، به موارد زیر دقت کنید!

دقت: دقت در اندازه‌گیری‌ها از جزئیات بسیار مهم هر ترازو می باشد. پس به دنبال اِسکیل هایی با دقت بسیار بالا در اندازه‌گیری‌ های گرم به گرم باشید. ظرفیت: حجمی را که معمولا با آن کار می کنید در نظر بگیرید. اسکیلی را انتخاب کنید که هم دوزهای کوچک را برای فنجان های تکی و هم دوزهای بزرگتر را برای چندین شات اسپرسو یا قهوه های دمی بتوان با آن اندازه گیری کرد.

مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی: اطراف قهوه ساز ها و اسپرسو ساز ها مستعد ریزش آب جوش و عصاره قهوه است. ترازو ضد آب و بادوام، طول عمر و تمیز کردن بدون دردسر را تضمین میکند. زمان پاسخگویی: زمان پاسخگویی سریع به کارایی در ساعات شلوغ کمک میکند. بنابراین به دنبال اسکیل دیجیتالی با خوانش سریع برای کافه خود باشید. قابلیت خاموش شدن خودکار: برای حفظ عمر باتری، بهتر است از ترازوهایی با ویژگی خاموش شدن خودکار استفاده کنید.

دارا بودن تایمر: ترازوهای باریستا با ویژگی تایمر داخلی می‌توانند به باریستاها کمک کنند تا زمان و وزن مواد را همزمان کنترل کنند. به طور مثال زمانی که قهوه را در دستگاه قهوه‌ ساز هایی مانند کمکس می ‌ریزید، می‌ توانید تایمر را بزنید و همزمان با کنترل وزن قهوه، به دقت زمان را نیز مدیریت کنید. این ویژگی به تهیه‌ی نوشیدنی‌هایی با طعم دقیق‌تر و بهتر کمک میکند.

واحدهای اندازه گیر متعدد: ترازوهایی که اندازه‌گیری در واحدهای مختلف (گرم، اونس و …) را پشتیبانی می‌کنند، برای آشنایی با دستورالعمل‌ها و ترجیحات مختلف، بسیار مفید هستند. قابلیت صفر کردن: ویژگی صفر کردن اسکیل به باریستاها این امکان را می ‌دهد تا قبل از اندازه ‌گیری مواد جدید، وزن فعلی را به عنوان مقدار صفر تنظیم کنند.

source: خرید ترازوی باریستا



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: بهترین ترازو باریستا , بهترین ترازو برای قهوه , ترازو باریستا , ترازو حرفه ای باریستا , ترازو دیجیتالی , قهوه دات کام , قیمت ترازو دیجیتال , قیمت ترازو باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 11 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مدل های مختلف آسیاب قهوه در سهولت استفاده، بسیار متفاوت هستند. از این لحاظ، انواع آسیاب‌ قهوه دستی جمع و جور و قابل حمل هستند و نیازی به برق ندارند. اگر قابل حمل بودن برای شما مهم است، این گرایندرها گزینه بسیار خوبی هستند. با این حال، یک آسیاب قهوه دستی نیاز به تلاش فیزیکی دارد و ممکن است زمان بیشتری برای خرد کردن بطلبد. استفاده از آسیاب های برقی راحت تر است. شما یک دکمه را فشار می دهید و دستگاه کار را انجام می دهد و سریعتر از مدل های آسیاب قهوه دستی هستند.
با این حال، آنها بزرگتر هستند و فضای بیشتری از پیشخوان شما را اشغال می کنند. به علاوه، آنها برای کار کردن به برق نیاز دارند. در مورد میزان صدایی که آسیاب‌ها تولید می کنند، آسیاب‌های برقی با تیغه مسطح موتور های قدرتمندتری دارند، درنتیجه صدای بیشتری تولید می کنند. اما آسیاب قهوه با تیغه مخروطی با دور کمتری کار میکند و به موتور قدرتمندی نیاز ندارد، پس صدای کمتری نسبت به گرایندر تیغه مسطح دارد. و به طور کلی آسیاب‌های دستی قهوه بسیار کم صداتر از مدل های برقی می باشند.
آخرین موردی که باید برایتان اهمیت داشته باشد قیمت دستگاه آسیاب است. آسیاب‌های برقی با تیغه مخروطی معمولاً مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها هستند و می توانید آنها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. آسیاب‌های برقی با تیغه تخت گرانتر هستند زیرا موتورهای قدرتمندتری دارند به همین دلیل برای انواع اسپرسو ساز خانگی و نیمه صنعتی مناسب هستند. همچنین آسیاب‌های قهوه دستی نسبت به آسیاب‌های برقی ارزان قیمت تر هستند. آنها برای اجرا نیازی به برق ندارند و طراحی ساده تری دارند،
بنابراین اگر گزینه بودجه برایتان مهم است و برای درست کردن قهوه زمان کافی دارید، یا اهل سفر و گردش هستید، گرایندرهای دستی گزینه مناسبی می باشند. یکی از رایج ترین سوالاتی که مبتدیان برای درست کردن قهوه می پرسند این است. سوال: برای استفاده از فلان قهوه ساز باید قهوه با چه درجه ای آسیا کنم؟! پاسخ: شما به یک آسیاب قهوه ای نیاز دارید که برای روش دم آوری قهوه دلخواه شما مناسب باشد. چراکه روش‌های دم‌آوری قهوه سایز آسیاب متفاوتی دارند و بعضی از گرایندرها برای آنها بهتر عمل می‌کنند.
این خیلی راحت است اگر بگوییم: از درجه ۳ برای قهوه اسپرسو، یا از درجه ۲۰ برای فرنچ پرس استفاده کنید. اما این حرف کاملا اشتباه است. بیشتر گرایندرهای قهوه دارای درجه بندی هستند اما تنظیمات درجه آسیا در همه آنها یکسان نیست. برخی مدل ها دارای ۸ درجه هستند و برخی دیگر تا ۳۰ درجه هم امکان خرد کردن را دارند. علاوه بر این درست کردن قهوه به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد. به طور مثال گاهی می توان از پودر قهوه درشت با میزان آب کمی استفاده کرد، گاهی از پودر قهوه ریز با حجم آب متوسط. بنابراین بهتر است قهوه را با درجه های متفاوتی خرد کنید تا به بهترین نتیجه برسید.
source: خرید آسیاب قهوه برقی ارزان

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب برقی ارزان , آسیاب قهوه , قهوه دات کام , آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه دستی , آسیاب قهوه صنعتی , انواع آسیاب قهوه , بهترین آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 10 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سرمایه گذاری روی یک آسیاب قهوه با کیفیت، برای به دست آوردن نتایج بهتر، چه برای قهوه اسپرسو و چه قهوه دمی، بسیار مهم است. انواع آسیاب قهوه بی شماری در طرح ها و امکانات بسیار متنوع در بازار وجود دارد و طبیعتا در بین آنها دستگاه های زیادی است که برای استفاده مبتدیان عالی باشد. اما با آگاهی از چند موارد به راحتی می توانید گرایندر مناسب مهارت خودتان را خریداری کنید. برخی از آسیاب ها سازوکاری دستی دارند که دانه های قهوه را به ذرات ریز خرد می کنند.
این آسیاب‌ها اغلب مقرون به صرفه‌تر از آسیاب‌هایی برقی هستند، بنابراین گزینه‌ای جذاب برای مبتدیان با بودجه کم هستند. استفاده از آسیاب‌های دستی نیز آسان است و برای شروع فرآیند آسیاب کردن فقط باید دسته آن را بچرخانید. با این حال این گرایندرها دارای اشکالاتی نیز هستند. آسیاب‌های برقی دارای دو سطح ساینده هستند که دانه های قهوه بین آنها به ذرات یکنواختِ ریز تبدیل می شوند. همچنین می‌توانید تنظیمات را با نزدیک‌تر کردن یا دورتر کردن تیغه ها تغییر دهید.
بدین وسیله می توان قهوه ها را ریز تر یا درشت تر آسیا کنید. با استفاده از گرایندرهای برقی می‌توانید برای روش های دم‌آوری مختلف، قهوه خرد کنید.یعنی ریز برای انواع دستگاه اسپرسو ساز، درشت برای قهوه ساز فرنچ پرس و یا متوسط برای قهوه ساز V60. حال که متوجه شده اید آسیاب های برقی عملکرد باکیفیت تری دارند باید به مساله بعدی بپردازیم و آن نوع تیغه گرایندر برقی می باشد. این دستگاه ها دارای دو مدل تیغه هستند. تیغه مخروطی و مسطح.
آسیاب‌های مخروطی از نیروی جاذبه برای کشیدن دانه های قهوه بین دو سطح مخروطی شکل استفاده می کنند. در این دستگاه ها، یک سطح تیغه می‌چرخد و سطح دیگر ثابت است. تیغه های مخروطی می توانند طیف وسیعی از اندازه های آسیاب را تولید کنند. بنابراین همه کاره هستند و می توانند برای روش های مختلف دم کردن قهوه از آنها استفاده کنید. این مدل تیغه در حین آسیا کردن حرارت کمتری تولید می کنند. افزون بر این گرایندرهای برقی با تیغه مخروطی نیاز به نگهداری کمتری دارند.
بنابراین انتخاب خوبی برای مبتدیانی هستند که می خواهند راحتی داشته باشند. هیچ یک از انواع تیغه ها به طور ذاتی بهتر از دیگری نیستند. هر کدام از آنها مزایا، معایب و تنظیمات مختلفی دارند. بنابراین انتخاب بین این دو مدل به نیازهای خاص شما بستگی دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید جنس تیغه ها است. این تیغه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و یا سرامیک می باشند. تیغه های فولادی ضد زنگ بادوام و مقرون به صرفه هستند و مدل های سرامیکی مقاومت حرارتی بهتری دارند و برای مدت طولانی تری تیزتر می مانند. با این حال شکننده تر هستند و به راحتی آسیب می بینند.
source: آسیاب قهوه خانگی حرفه ای



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب برقی ارزان , آسیاب قهوه , آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه برقی کوچک , آسیاب قهوه دستی , آسیاب قهوه صنعتی , انواع آسیاب قهوه , بهترین آسیاب قهوه , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های افتتاح یک کافی شاپ، انتخاب و خرید تجهیزات، اسپرسو ساز صنعتی یا تجاری، آسیاب قهوه و سایر لوازم مورد نیاز است. زیرا شما برای ارئه قهوه با طعم شگفت انگیز به مشتریان خود، به تمام اقلام و تجهیزات نیاز دارید. درنتیجه باید در انتخاب هریک از این تجهیزات دقت زیادی داشته باشید.
اولین قدم این است که تعداد نوشیدنی ها را در روز (و مهمتر از آن در ساعت!) تخمین بزنید. برای مثال ممکن است شما نیاز داشته باشید ۲۰۰ شات اسپرسو را در ۱ ساعت بزنید. پس دستگاه شما باید این قابلیت را داشته باشد تا در سرویس دهی به مشتری دچار مشکل نشوید. مورد بعدی تعیین تعداد هدگروپ دستگاه اسپرسو ساز تجاری می باشد. زیرا هر چه تعداد گروپ دستگاه اسپرسو ساز بیشتر باشد،
نوشیدنی‌های بیشتری را می توان در ساعت و به طور همزمان درست کرد. طبق نظرسنجی های انجام شده، حدود ۶% از کافی شاپ ها از دستگاه اسپرسوساز تک گروپ، حدود ۶۸% از دستگاه ۲ گروپ، حدود ۲۴% از دستگاه های ۳ گروپ و حدود ۲% از دستگاه های بیشتر از ۴ هدگروپ استفاده می کنند. نوع عملکرد دستگاه اسپرسو ساز صنعتی نکته بعدی است که باید به آن توجه کنید. اسپرسو ساز های صنعتی به سه نوعِ، دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات (خودکار) دسته بندی می شوند.
اگر یک کافه کوچک دارید و تعداد مشتری هایتان به نسبت کم است، یک دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی (نیمه اتومات) یا دستی گزینه خوبی است. اما اگر مشتری هایتان زیاد است که باید دستگا تمام اتوماتیک خریداری کنید. و درنهایت قیمت دستگاه ها را باید مورد بررسی قرار دهید. با اینکه اسپرسو ساز های صنعتی قیمت بالایی دارند اما با بررسی زیاد و گرفتن مشاوره می توانید بهترین دستگاه را متناسب با بودجه تان خریداری کنید.
در زمان خرید اسپرسو ساز نیمه صنعتی این سوالات را در نظر بگیرید! منوی خود را برنامه کنید. حتما قیمت خود را مشخص کنید. براساس پیش بینی میزان رشد کسب و کارتان تصمیم بگیرید. حجم مشتریان را مشخص کنید. کیفیت نوشیدنی چقدر مهم است؟ امکانات دیگر دستگاه چیست؟ نحوه تمیز کردن و تعمیر دستگاه به چه صورت است؟
source: خرید اسپرسو ساز صنعتی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین دستگاه اسپرسو ساز , خرید اسپرسو ساز , دستگاه اسپرسو ساز صنعتی , بهترین اسپرسو ساز صنعتی , قیمت دستگاه اسپرسو ساز , قیمت دستگاه اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی,قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 6 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در انتخاب آسیاب قهوه مناسب، فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. اما مهمترین آنها که برای تمام دستگاه های قهوه ساز هم صدق می کند، میزان و نحوه آسیا کردن قهوه می باشد. پس به این مورد باید خیلی دقت کنید. اگر از طرفداران بزرگ قهوه هستید که هرروز خودتان قهوه آماده می کنید اما با صدای آسیاب قهوه برقی مشکل دارید، آسیاب قهوه طرح کماندانته را به شما پیشنهاد می دهیم.

تیغه هابه گونه ای طراحی شدند که بسیار سخت و پایدار هستند و همچنین میزان مقاومت لبه ی تیغه هم نیز بسیار بالا می باشد. درنتیجه این دستگاه ها می توانند مانند یک آسیاب قهوه برقی، دانه های قهوه را با کیفیت عالی ریز کنند، اما بدون ایجاد آلودگی صوتی. با گرایندر های برقی می توانید در کم ترین زمان دانه های قهوه را به طور یکنواخت از ریزترین درجه تا درشت ترین درجه آسیا کنید. این گرایندر ها بسیار قابل اعتماد هستند و اگر درست استفاده شوند تا چند سال نیازی به عوض کردن آن ندارید.

یکی از این دستگاه ها، آسیاب قهوه برقی مباشی مدل ۲۲۸۸ می باشد. اولین خصوصیت جالب توجه این گرایندر دو قابلیته بودن است. این دستگاه هم دارای نگهدارنده پرتافیلتر می باشد و هم دارای مخزن جدا گانه ی پودر قهوه است. و این یک ویژگی عالی است برای افرادی که دستگاه اسپرسو ساز دارند. مزایای آن عبارتند از: جنس بدنه و تیغه ها از استیل ضد زنگ می باشد. صدای بسیار کمی دارد. دارای نمایشگر LED می باشد. قابلیت تنظیم زمان برای آسیا کردن قهوه. دارای۱۶ حالت برای آسیا کردن قهوه می باشد.

آسیاب های قهوه دستی استیل ظاهری کاربردی و ساده دارند و از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. دوام و ماندگاری زیادی دارند و تقریبا یک کپی از آسیاب‌ های سنتی است که ترکیه هنوز پادشاه قهوه به حساب می آمد. این مدل دارای محفظه آسیاب خوب. به این معنا که می توانید برای چندین فنجان قهوه ترک، دانه های قهوه را پودر کنید.

source: خرید آسیاب قهوه مناسب قهوه ترک

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه , آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه حرفه ای , آسیاب قهوه خانگی , آسیاب قهوه , پودر قهوه ترک , خرید آسیاب قهوه , قهوه ترک , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در چندین سال اخیر گرایندرهای دستی بسیار متنوعی به بازار عرضه شدند که ما اکثر مدل های آسیاب قهوه دستی موجود در بازار را تست کرده ایم. امروزه برخی از آسیاب های دستی واقعا برجسته، در دسترس هستند. از آنجایی که تعداد این آسیاب ها کم هم نمی باشد، ما در این مقاله به چند مدل شناخته شده نیز اشاره می کنیم که ارزش بررسی آنها را دارند. مدل های آسیاب قهوه دستی برخلاف مدل های برقی تنظیمات پیچیده و زیادی ندارند و تقریبا تنظیمات در همه آنها یکسان می باشد. اما نوع و جنس تیغه ها در آسیاب های دستی بسیار اهمیت دارد.
آسیاب قهوه دستی فلزی با طراحی زیبا و کاربردی به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. طراحی کوچک این محصول باعث شده است که به راحتی بتوان آن را حمل کرد و در کیف یا کوله جا داد. تیغه این آسیاب از جنس سرامیک مرغوب بوده و قابلیت تنظیم درجه از نرم تا درشت را دارد. آسیاب قهوه هاریو مدل Mini Slim Plus یک گرایندر عالی برای مبتدیان و حرفه ای ها می باشد.
تا در هر مکان و هر زمان که تمایل داشتند، امکان آسیا کردن دانه های قهوه را متناسب با قهوه ساز خود (انواع اسپرسو ساز خانگی، فرنچ پرس، قهوه ساز های فیلتری، موکاپات، …) فراهم نمایند. جنس تیغه های این مدل دستگاه از سرامیک با کیفیت و جنس بدنه از پلی پروپیلن می باشد. طراحی باریک و جمع و جور این محصول، و استفاده کردن از مواد و متریال با کیفیت برای ساخت آن، سبب شده است تا علاقه مندان به قهوه بتوانند، این گرایندر را به راحتی با خود به همراه داشته باشند.
آسیاب قهوه دستی طرح کماندانته دارای کیفیت بالا و دو محوره بزرگ می باشد. با این محور ها شما قادر خواهید بود از درشت ترین درجه قهوه های دمی تا ریزترین درجه قهوه ترک را با بهترین کیفیت پودر کنید. علاوه بر این تیغه های مقاوم ضد زنگ، دانه های قهوه را با دقت و کاملا یکنواخت آسیاب میکند و باعث پیچیدن عطر قهوه در فضا می شود.
آسیاب قهوه مسافرتی مخزن دار گتر (GATER) دارای بدنه ی سیلیکونی و شیشه ای با تیغیه هایی از جنس سرامیک می باشد. علاوه بر این مخزن شیشه ای جدا برای نگهداری از پودر قهوه دارد. آسیاب قهوه مخزن دار گتر هم نیز درجه بندی ریز و درشت دارد اما به یکنوختی دو مدل بالا آسیا نمی کند.
source: آسیاب قهوه دستی مسافرتی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه , آسیاب قهوه خانگی , آسیاب قهوه دستی , آسیاب قهوه دستی حرفه ای , آسیاب قهوه مسافرتی , انواع آسیاب قهوه , بهترین آسیاب قهوه , قهوه ساز مسافرتی , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 4 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بدون شک برای درست کردن انواع قهوه ها باید دانه قهوه را با آسیاب قهوه پودر یا خرد کنید. چراکه هیچ قهوه ای از دانه قهوه سالم، آماده نمی شود. زیرا وقتی قهوه را آسیاب می کنیم سطح بیشتری از دانه قهوه در تماس با آب قرار می گیرد. درنتیجه بهتر و بیشتر از قهوه عصاره گیری می شود.

پس نکته ثابت شده این است که برای استفاده از هر دستگاه قهوه سازی باید قهوه را آسیاب کرد. اما سایز آسیا کردن قهوه برای هر دستگاه قهوه ساز و هر نوع قهوه ای متفاوت می باشد. به طور مثال درجه آسیا برای قهوه ترک بسیار ریز و بلعکس برای قهوه فرانسه درشت است. یا سایز آسیا شدن قهوه برای قهوه های دمی بسیار متفاوت است.

بنابراین اولین نکته ای که در زمان خرید آسیاب قهوه باید به آن توجه کنید، نوع دستگاه قهوه ساز است. حال اگر چندین دستگاه قهوه ساز دارید باید از گرایندر های برقی استفاده کنید. این گرایندرها درجه بندی دارند و می توانید با توجه به دستگاه قهوه ساز، دانه قهوه را آسیا کنید.

گرایندرهای دستی نیز انواع گوناگونی دارند. بسته به کیفیت آنها برای درست کردن انواع قهوه و دستگاه قهوه ساز مناسبند. اما از آنجایی که گرایندرهای برقی امکانات بیشتری دارند در زمان خرید آنها باید به نکات بیشتری توجه کرد. قبل از بیان توضیحات بیشتر باید به این نکته اشاره کنیم که گرایندهای برقی به دو دسته صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شوند.

انواع صنعتی برای کافه، هتل، رستوران داری و کلا مکان هایی مناسبند که روزانه برای افراد بیشماری باید قهوه آماده کرد. پس برای استفاده در خانه یا کافه های کوچک اصلا مناسب نیستند. این آسیاب ها حتی اگر درج نشده باشد که صنعتی هستند یا نیمه صنعتی اما از ظاهرشان مشخص می باشد.

اکنون اگر قصد خرید گرایندرهای برقی را دارید باید بدانید این دستگاه ها هم امکانات جالبی دارند. به طور مثال اگر برای درست کردن قهوه اسپرسو از گرایندر استفاده می کنید باید برخی از آنها نگهدارنده پرتافیلتر دارند و می توانید مستقیما پرتافیلتر را زیر مخزن خروجی قرار دهید.

همچنین برخی از مدل های این دستگاه ها این امکان را به شما می دهند که مقدار قهوه خروجی را برای قهوه سینگل یا دبل تنظیم کنید. اما می توانید به طور آزاد هم قهوه را آسیاب کنید، هم از لحاظ زمانی و هم مقدار قهوه. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید میزان صدای دستگاه و نحوه تمیز کردن آن می باشد.

source: بهترین آسیاب قهوه برای خرید



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه, آسیاب قهوه برقی, آسیاب قهوه خانگی, آسیاب قهوه دستی, بهترین آسیاب قهوه خانگی, قهوه دات کام, قیمت آسیاب قهوه برقی, قیمت آسیاب قهوه حرفه ای, قیمت آسیاب قهوه دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

باريستا فردي است كه به صورت كاملا حرفه‌اي به تهيه كردن قهوه‌ ها (مخصوصا انواع قهوه اسپرسو) و نوشيدني هاي گرم مختلف مشغول مي باشد. باريستا براي اينكه بتوانند قهوه ي بسيار خوش طعمي را آماده كند، نياز به تجهيزات و لوازمي دارد كه به اين تجهيزات، لوازم جانبي قهوه ساز ها و يا لوازم مورد نياز باريستا مي گويند.

پرتافيلتر كه به نام هاي دسته گروپ و پرتافيلترصنعتي هم شناخته مي شود، وسيله اي بسيار ضروري براي تهيه اسپرسو مي باشد. دسته گروپ يا پرتافيلتر بخش و قطعه اي از دستگاه هاي اسپرسوساز نيمه اتوماتيك و اتوماتيك است كه قهوه آسياب شده براي عصاره گيري در سبد آن قرار گرفته و به قسمت گروپ اسپرسوساز متصل مي شود.

تمپر يا تامپر، ابزاري بسيار ساده است و ظاهري شبيه به مهر دارد. از تمپر براي تمپ كردن قهوه ي آسياب شده در درون پرتافيلتر دستگاه اسپرسو ساز استفاده مي شود. ميزان تمپ كردن قهوه در طعم نهايي اسپرسو تاثير به سزايي دارد.

تمپر كه براي تمپ كردن قهوه استفاد مي شود بايد بدون خراش، خط و هرگونه آسيبي باشد. مت تمپر ابزاري است از جنس سيليكون و يا چوب كه براي قرار دادن تمپر بر روي آن ساخته شده است. مت تمپرها مدل هاي بسيار متنوعي دارند. به طور مثال در بعضي از تمپر مت ها قسمتي براي قرار دادن پرتافيلتر و لولر هم تعيبه شده است كه كار باريستا را در زمان تمپ كردن بسيار راحت مي كند.

پيچر شير كه به آن پارچ شير هم گفته مي شود، وسيله اي است معمولا مدرج كه در زير نازل بخار اسپرسو ساز قرار مي گيرد. باريستا براي گرم كردن شير، ايجاد فوم شير و تهيه ي قهوه هاي لاته، كاپوچينو، … از پيچر استفاده مي كند. پيچرها علاوه مدل هاي گوناگوني كه دارند، داراي حجم هاي متفاوتي نيز مي باشند.

source: لوازم باريستا چيست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: باریستا , پرتافیلتر , پیچر , قهوه دات کام , تمپر , قلم لته ارت , لوازم باریستا , ست کامل باریستا , خرید لوازم باریستا , قیمت تمپر قهوه , پیچر باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

علاوه بر عطر و رايحه، ميزان آسيا كردن دانه هاي قهوه با آسياب قهوه، يكي از اصلي ترين موارد مهم بر غلظت و طعم نوشيدني قهوه مي باشد. زيرا ميزان پودر كردن دانه هاي قهوه براي هر دستگاه قهوه ساز متفاوت است و بايد به ميزان مشخصي آنها را ريز كرد. اگر دانه هاي قهوه متناسب با نوع دستگاه قهوه ساز آسيا نشده باشد، ميزان عصاره گيري از قهوه، تمام و كمال انجام نمي شود.

درنتيجه قهوه اي كه مي نوشيد يا به اصطلاح سوخته است يا قهوه اي خواهيد داشت به شدت آبكي. حالا اگر از چندين دستگاه قهوه ساز استفاده مي كنيد كه ۱۰۰% بايد در خانه دستگاه آسياب قهوه داشته باشيد. همانطور كه مي دانيد آسياب هاي بسيار مختلفي در بازار وجود دارد. از انواع برقي گرفته تا مدل هاي دستي. 

ولي از آنجايي كه اين دستگاه ها ابعاد بزرگي دارند، جاي زيادي را در آشپزخانه هاي كوچك امروزي به خود اختصاص مي دهند. براي خريد بهترين آسياب قهوه برقي و مناسب با دستگاه قهوه ساز تان بايد چند فاكتور مختلف را در نظر بگيريد. از جمله قدرت آسياب، نوع درجه بندي، نوع و جنس تيغه ها، ميزان دقت دستگاه، ميزان دور ريز قهوه، … . دستگاه هاي زيادي هستند كه اين قابليت ها را در حد ايده آل دارا مي باشند.

مانند آسياب هاي برقي قهوه نوا ۳۶۶۰، N600، N600 Home: اين دستگاه ها توسط برندهاي مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شوند. اما هر سه برند كاملا مشابه هستند با ظاهر يكسان ولي تفاوت هايي جزيي كه خيلي در نحوه خرد كردن قهوه تاثير ندارند.

آسياب قهوه دلونگي مدل KG79: در بين بينهايت مدل هاي آسياب قهوه برند دلونگي اين محصول يكي از پرفروش ترينِ آنها مي باشد. زيرا ظاهر بسيار جذابي دارد. آسياب قهوه مباشي ۲۲۸۸: اين دستگاه از جمله مدل هايي است كه قابليت قرار گرفتن پرتافيلتر در زير مخزن خروجي را دارد. همينطور مي توان مخزن پودر قهوه خودِ دستگاه را قرار داد. اين ويژگي به نسبت كارايي دستگاه بسيار عالي مي باشد.

source: خريد آسياب برقي قهوه كوچك



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسياب قهوه , آسياب قهوه برقي , آسياب قهوه خانگي , آسياب قهوه دلونگي , بهترين آسياب قهوه , قهوه دات كام , قيمت آسياب برقي , قيمت آسياب قهوه حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 10 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می دانید اهمیت کیفیت گرایندرهای قهوه کمتر از دستگاه های قهوه ساز نیست. اما مهمترین ویژگی ای که آسیاب قهوه خانگی باید آن را داشته باشند چیست؟ مهمترین نکته، در زمان خرید آسیاب قهوه این است که دستگاه قهوه ساز تان چیست؟ زیرا همانطور که میدانید نباید قهوه را با یک درجه برای همه دم افزار ها، آسیا کرد. برای هر قهوه ساز باید دانه قهوه را مناسب با آن گرید کرد. این مورد برای اسپرسو ساز ها هم اهمیت دارد. به طور مثال میزان ریز بودن قهوه در اسپرسوساز نوا ۱۲۸ و نوا ۱۴۰ یا مدل های دیگر متفاوت است.

 اگر قهوه ساز به پودر قهوه ریز نیاز دارد، درنتیجه باید بسیار یکنواخت گرید کند. در غیر این صورت به دلیل ناهمگن بودن ذرات قهوه، عصاره گیری هم بصورت یکنواخت از تمام ذرات قهوه انجام نمی شود. نکته مهم بعدی ابعاد گرایندر قهوه است. اگر قهوه ساز قابل حمل دارید، یا کاربرد آسیاب قهوه در سفر، تفریح، مهمانی، … است باید آسیاب قهوه خانگی دستی خریداری کنید.

همچنین این آسیاب ها در مقایسه با گرایندرهای برقی، سروصدای بسیار کمتری تولید می کنند. قابلیت انجام آسیاب در درجه های مختلف، ویژگی مهم بعدی است. البته این فاکتور زمانی اهمیت پیدا می کند که دارای چند دستگاه کافی میکر هستید. یا قصد دارید در آینده از قهوه ساز های مختلف استفاده کنید.

source: قیمت آسیاب قهوه خانگی عالی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه خانگی , بهترین آسیاب قهوه , خرید آسیاب قهوه, قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

حالا شما به عنوان یک فرد تازه کار برای خرید یک دستگاه قهوه ساز کدام را ترجیح می دهید؟ چقدر با دستگاه قهوه ساز آشنا هستید؟ چه نوع قهوه ای با کدام دستگاه قهوه ساز می توانید درست کنید؟ قیمت قهوه ساز چقدر است؟ چقدر دوست دارید هزینه کنید؟ میزان کافئین و طعم قهوه مورد نظر شما چقدر است؟ دستگاه کافی میکر، آسیاب قهوه هم داشته باشد یا نه؟

وقتی به همه این موارد فکر کنید، اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که قهوه ساز خوب چی بخرم؟ در واقع معیارهای مختلفی برای انتخاب و خرید قهوه ساز وجود دارد. این شما هستید که باید این معیارهای را انتخاب کنید. اما مهم ترین این معیارها که باید در لیست شما قرار داشته باشند را در ادامه خواهیم شناخت. معیارهایی که برای خرید قهوه ساز باید در نظر داشته باشید:

دستگاه ها تولید قهوه این روزها یا اتوماتیک هستند و یا نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک. دستگاه قهوه میکر دستی یا قوری مانند نیز وجود دارد. برخی از آنها تنها با تنظیم چند دکمه در زمان مورد نیاز قهوه را آماده می کنند. در حالی که سازندگان دستگاه اسپرسو ساز تمایل دارند که دستگاه قهوه ساز منحصر به فرد تولید کنند اما قهوه میکرهای هیبریدی هم وجود دارد که قادر به درست کردن حداقل دو نوع قهوه است. داشتن دو دستگاه روی پیشخوان خانه، فضای زیادی نیاز دارد.

اما اگر عاشق قهوه و اسپرسو باشید ممکن است برای درست کردن هر قهوه به دنبال یک دستگاه خاص بوده و آن ها را خریداری کنید. یک فنجان قهوه می خواهید یا به اندازه تعداد نفرات خانواده می خواهید قهوه درست کنید؟ برخی از قهوه سازها تنها برای یک یا دو نفر قابلیت درست کردن قهوه دارند و برخی برای چند نفر می توانند قهوه درست کنند. برخی از دستگاه ها نیاز به دم کردن قهوه ندارند و فورا قهوه را با فشار و بخار آب آماده می کنند. درحالی که برخی دیگر به زمان زیادی برای درست کردن قهوه نیاز دارند.

برخی از قهوه سازها به غیر از درست کردن قهوه گزینه های بیشتری دارند. گزینه هایی مانند نوع دم کردن قهوه، داشتن آسیاب قهوه، برنامه ریزی خاص برای دستگاه ، گرم نگه داشتن و یا خاموش شدن خودکار، میزان حرارت برای گرم نگه داشتن قهوه، هشدار دهی برای آماده شدن قهوه، چراغ های مختلف و غیره از این دست هستند.

مدل های دیگر قهوه سازها این امکان را دارند که میزان قهوه شما را تنظیم کنند. به عنوان مثال شما به اندازه یک فنجان قهوه میل کنید یا دو فنجان، تفاوتی ندارد. تنها کافی است مقدار قهوه را برای دستگاه کافی میکر مشخص کنید. دستگاه دقیقا قهوه شما را به اندازه دلخواه پر می کند. همچنین دیگر نیازی نیست بالای فنجان خود بایستید و می توانید به سایر کارهای خود برسید.

دستگاه های قدیمی تر گزینه های کمتری داشتند. اما امروزه دستگاه های کافی میکر گزینه های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهند. گزینه هایی مانند اینکه شما دوست دارید میزان آب و قهوه چقدر باشد. درجه دمای آب، قدرت دم کردن دستگاه قهوه و … . علاوه بر این دستگاه های درست کننده قهوه جدید، پیچیدگی های بیشتری دارند. با برخی از این دستگاه ها شما می توانید قهوه پودری درست کنید، قهوه کپسولی داشته باشید، شکلات داغ و یا حتی چایی درست کنید. 

 source: راهنمای خرید قهوه ساز برای خانه

 



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خوب چی بخرم, انواع قهوه ساز, انواع قهوه ساز خانگی, بهترین قهوه ساز خانگی, قهوه دات کام, قهوه ساز دستی, قیمت قهوه ساز, قیمت قهوه ساز برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از رایج ترین باور های غلط این می باشد که قهوه موکاپات و قهوه ترک یکی هستند.  بهترین راه برای از بین بردن این باور اشتباه مقایسه همزمان دو قهوه ساز می باشد. تا بتوان تفاوت های آنها را به خوبی بررسی کرد و دقیق به ذهن سپرد. موکاپات قهوه سازی با طراحی بسیار ساده است که عملکردی شبیه به دستگاه های اسپرسو ساز دارد. بنابراین قهوه ای که آماده می کند شبیه به اسپرسو هست اما اکثرا بدون کرما و همیشه بدون لرد قهوه.

قهوه ساز موکاپات از ۳ بخش تشکیل شده است. مخزن پایینی مخصوص آب، سبد پودر قهوه در بخش وسط و قسمت آخر مخزن عصاره گیری قهوه است. همچنین با موکاپات در هر بار استفاده فقط برای ۲-۱ نفر می توان قهوه درست کرد (در مقاله طرز استفاده از موکاپات گازی، بطور کامل نحوه کار با موکاپات را توضیح دادیم).

قهوه ترک یک روش درست کردن قهوه است و اصالت آن به کشور ترکیه باز می گردد. ترکیش کافی با قهوه سازی بسیار ساده به نام جذوه یا ایربیک تهیه می شود، نسبت به قهوه های معمولی غلیظ تر است و تنها قهوه ای است که در فنجان قهوه تفاله یا لِرد قهوه به جا می گذارد. قهوه ترک به شیوه های مختلفی درست می شود ولی به طور خلاصه به روش زیر آماده می شود.

source: تفاوت قهوه ترک و قهوه موکاپات در چیست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ترک , انواع موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه ترک , قهوه دات کام , قیمت جذوه , قیمت قهوه ترک , قیمت موکاپات ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هرچقدر هم، دستگاه قهوه ساز حرفه ای و عالی باشد، تا زمانی که کنار آن آسیاب قهوه نباشد، نمی توان انتظار داشت قهوه ای که آماده میکند مانند قهوه های کافه ها باشد. چرا ؟ به ۲ دلیل.

عدم وجود عطر و طعم قهوه در پودرهای آماده: وقتی دانه ‌های قهوه را همان پیش از درست‌کردن قهوه آسیاب می کنید، پودر قهوه تازه ‌تر با عطر و طعم مرغوب ‌تر خواهید داشت. قهوه آسیا شده آماده به این دلیل که مدتی از آسیا ‌کردن ‌شان می‌گذرد، عطر و طعم‌ خود را از دست می دهند. این تفاوتِ طعم و عطر را هنگام صرف قهوه یقینا درک خواهید کرد.

امکان آسیاب کردن دانه های قهوه با درجات متفاوت: برای درست کردن قهوه روش های متنوعی وجود دارد. در هر روش دانه قهوه باید به میزان خاصی ریز یا درشت باشند. با خرید گرایندر قهوه به ‌راحتی می‌ توانید قهوه را با همان درجه مناسب دستگاه قهوه ساز تان، پودر کنید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که چندین دستگاه قهوه ساز داشته باشید.

آسیاب های دستی، در مقایسه با نوع برقی آنها مقرون به صرفه تر، سبک تر و تجربه کاری بسیار لذت بخش تری دارند. همچنین حمل و نقل آسان تری داشته و می‌ توان آن را در کیف خود قرار داد و به محل کار، سفر، … برد. نحوه کار با این آسیاب ها به این گونه است که دانه های قهوه را روی تیغه ها ریخته، سپس با چرخاندن دستگره شروع به آسیا کردن می کنید.

source: آسیاب قهوه دستی ارزان



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه , آسیاب قهوه خانگی , آسیاب قهوه دستی , بهترین آسیاب قهوه , خرید آسیاب قهوه , قهوه دات کام , قیمت آسیاب دستی , قیمت آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نانو پرسو قهوه سازی است که به برق و منبع حرارتی نیاز ندارد. بلکه برای درست کردن قهوه با آن فقط به آسیاب قهوه دستی، قهوه و آب جوش نیاز است. که آب جوش را می توان به راحتی تهیه یا درست کرد. اما این ویژگی ها تنها مزایای استفاده از نانوپرسو نیستند. 

همچنین نانوپرسو قهوه سازی است که چند سال اخیر به بازار معرفی و عرضه شد (در سال ۲۰۱۴). در نتیجه می توان گفت در مقایسه با قهوه ساز های دیگر، یک گَجت دم آوری قهوه جدید و تقریبا ناشناخته است، که انتظار می رود در سال های آینده محبوبیت چشم گیری بدست آورد.

در واقع با طراحی و ساخت یک سیستم پمپ جدید ، نانوپرسو با استفاده از قدرت دست شما می‌تواند به فشار ۱۸ بار در طول فرایند عصره گیری دست یابد و با این اعمال فشار بهترین قهوه را برای شما تهیه نماید. بر اساس ادعای شرکت واواکو ، قهوه تهیه شده توسط این دستگاه بهتر از بسیاری از دستگاه های خانگی خواهد بود. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت می باشد که فقط کافیست با پمپ دستی که در آن تعبیه شده است، آب جوش را وارد مخزن پودر قهوه کنید تا قهوه اسپرسو آماده شود.

source:  قهوه ساز نانوپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی, خرید اسپرسو ساز, خرید نانوپرسو, قهوه دات کام ,قیمت نانوپرسو, نانو پرسو ارزان, نانوپرسو چیست, نانوپرسو واکاکو, نحوه کار با نانوپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در واقع چنلینگ یک ایراد در هنگام عصاره گیری قهوه است. همانطور که می دانید زمانی که پرتافیلتر را به اسپرسو ساز وصل می کنید و دستگاه را برای عصاره گیری روشن می کنید، آب چوش با فشار ۹ بار یا بیشتر از ذرات پودر قهوه عبور می کند و در نهایت قهوه اسپرسو داخل فنجان ریخته می شود.

یجاد شدن چنلینگ تنها به یک دلیل ایجاد نمی شود. بلکه ممکن است تنها یک عامل داشته باشد یا به دلیل بروز چند مورد این مشکل اتفاق بافتد که از آنها آگاهی نداشته باشید. پس بهتر است برای رسیدن به مهارت کافی برای درست کردن قهوه اسپرسو در دوره های باریستا شرکت کنید. اما در هر صورت اگر هر زمان هرکدام از موارد بالا را در زمان عصاره گیری اسپرسو مشاهده کردید، احتمالا فکتورهایی که در ادامه بیان کردیم را رعایت نکردید.

مناسب بودن درجه آسیاب قهوه یا یکنواخت بودن پودر قهوه، استفاده کردن از لولر یا دیستربیوتر، تمیز کردن مرتب قهوه ساز و آسیاب قهوه، تمپ یکسان و صاف قهوه، ر کردن بسکت پرتافیلتر به همان میزان که ظرفیت آن است، ... . توجه نکردن به این نکات، می تواند گران ترین دانه های قهوه دنیا را هم به ارزان ترین نوشیدنی قهوه تبدیل کند. پس حتما تمامی این نکات را رعایت کنید.
درست کردن قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز، رایج ترین و محبوب ترین روش درست کردن قهوه در دنیاست. اما برخلاف آنکه به نظر می رسد تهیه کردن قهوه اسپرسو با دستگاه راحت ترین روش درست کردن قهوه است، یک پروسه پیچیده می باشد.
 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه, آسیاب قهوه خانگی, پرتافیلتر, چنلینگ قهوه, خرید اسپرسو ساز, خرید پرتافیلتر, قهوه اسپرسو, قهوه دات کام, لولر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 5 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از ضروری ترین لوازم برای باریستا داشتن و استفاده کردن از ترازوی دیجیتالی یا اِسکیل قهوه است. حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که باریستا فردی است که دانش زیادی در مورد قهوه و انواع روش های آماده کردن آنها دارد، پس چرا به ترازو نیاز دارد؟

در پاسخ باید بگوییم هیچ کس به اندازه یک باریستا از اهمیت استفاده کردن از ترازوی دیجیتالی اطلاع ندارد. از آنجایی که باریستا فردی است که به صورت حرفه ‌ای به آماده کردن قهوه ‌های مختلف می پردازد، درنتیجه باید به علوم این صنعت اِشراف کامل داشته باشد.

منظور از علوم یا دانش این صنعت یعنی به طور مثال، دقیق بداند برای تهیه یک شات اسپرسو با توجه به نوع قهوه، نوع رُست و نوع آسیاب آن، از چه مقدار دما و فشار آب و چه مدت زمانی باید استفاده کند. یا این فاکتورها در زمان درست کردن انواع قهوه های دمی یا قهوه ساز های دیگر، چه مقدار متفاوت می شوند. …

و ابزاری که به باریستا کمک می کند که به بهترین نتیجه در این امر مهم برسد، استفاده کردن از تراوزی دیجیتالی است. اکنون سوالی دیگری پیش می آید و این پرسش این است که آیا ترازویی که باریستاها استفاده می کنند با ترازوهایی که در بازار موجود است متفاوت است؟ ترازویی که باریستا استفاده می کند باید ویژگی های خاصی داشته باشد؟

اِسکیل مورد استفاده باریستا تفاوتی با تراوزی های دیجیتالی موجود در بازار ندارد، در واقع ترازوی باریستا همان ترازو ها هستند. اما به این دلیل که باریستا ها از آنها استفاده می کنند، در صنعت قهوه به آنها ترازوی باریستا هم گفته می شود. با این حال ترازوی دیجیتالی که برای درست کردن قهوه از آن استفاده می شود، باید ویژگی هایی هم داشته باشد. 

source: ترازو باریستا چیست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , بلندر , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: ترازو قهوه هریو, ترازوی باریستا, ترازوی دیجیتال, ترازوی قهوه, قهوه دات کام, قیمت ترازوی دیجیتال, قیمت ترازوی دیجیتالی ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 5 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با اینکه دستگاه های اسپرسو ساز محبوبیت بیشتری در بین مردم دارند، اما متخصصان قهوه بیشتر تمایل دارند قهوه خود را با قهوه ساز های دمی آماده کنند نه با قهوه ساز های برقی. به این دلیل که میزان همینشینی آب با قهوه های آسیاب شده به شدت بر روی طعم، عطر و کیفیت نهایی نوشیدنی قهوه تاثیر گذار است. و باریستا با استفاده از قهوه ساز های دمی می تواند کنترل و نظارت بسیار بیشتری بر روی این همینشینی داشته باشد.

درصورتی که در انواع دستگاه های قهوه ساز برقی از جمله اسپرسو ساز ها، باریستا فقط دکمه‌ی عصاره گیری را روشن می کند و آنگاه این دستگاه است که می‌تواند آب را با شدت یا آرامی به روی قهوه بریزد. هرچند که کار با دستگاه اسپرسو ساز و درست کردن قهوه اسپرسو به مهارت زیادی نیاز دارد، اما در این موردِ بخصوص باریستا کنترل لازم را روی توزیع آب ندارد.

حال بعضی از باریستا ها آب جوش را به یکباره بر روی قهوه های آسیاب شده می ریزند و تعدادی دیگر به صورت پالسی. ولیکن کدام روش درست است؟ آب جوش را باید به چه صورت بر روی قهوه ها ریخت تا نتیجه بهتری داشته باشد؟

به صورت کلی ۲ روش برای توزیع آب روی قهوه در دم ‌آوری قهوه با قهوه ساز دمی وجود دارد. ساده‌ ترین آنها این است که همه ی آب جوش یکباره بر روی قهوه ها ریخته شود. و روش دوم اضافه کردن آب به صورت پالسی یا مرحله ای است.

عصاره گیری قهوه یک تعادل حساس و ظریف بین درجه‌ی آسیاب، سطح برشتگی قهوه، دمای آب، وزن قهوه‌ی خشک، حجم آب، زمان دم‌آوری و موارد دیگر است. اما فاکتوری که از همه ی این موارد مهمتر است، میزان و اثر تماس بین قهوه‌ های آسیاب شده و مولکول‌های آب است.

در واقع هرچه میزان این تماس بیشتر باشد، ترکیبات طعمی و معطر بیشتری از ذرات قهوه استخراج می‌شود و نتیجه بهتری خواهد داشت. در مقابل هرچه میزان تماس یا اثر آن تماس کمتر باشد، میزان استخراج از قهوه نیز کمتر می‌شود.

در توزیع یکباره آب جوش، آب با شدت و حجم زیاد با بستر قهوه برخورد می کند، درنتیجه موجب تلاطم بیش‌ازحد قهوه‌ های آسیاب شده می شود. تلاطم زیادِ آب به معنی قهوه‌ی بیش‌ازحد استخراج‌ شده در بعضی مناطق و قهوه‌ی کمتر استخراج ‌شده در بعضی مناطق دیگر است.

source: نحوه ریختن آب در قهوه ساز های دمی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز دمی, قهوه دات کام, قهوه ساز V60, قهوه ساز خوب و ارزان, قهوه ساز دمی, قهوه ساز ساده, قهوه ساز کمکس, قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 4 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دومین قدم برای درست کردن قهوه ایده ال هم از لحاظ رایحه و هم از لحاظ طعم، خرید آسیاب قهوه است. قطعا همه می دانند اولین قدم، جدا از اینکه چه نوع دستگاه قهوه سازی دارید، استفاده کردن از قهوه تازه رست است. قهوه ای که حداکثر ۳ ماه از رُست آن گذشته باشد.

ولیکن نکته مهم اینجاست که همه افراد براین باورند که دومین قدم، خرید دستگاه قهوه ساز باکیفیت است. به این دلیل که قهوه آسیاب شده در مقایسه با دستگاه قهوه ساز در دسترس تر است و راحت تر می توان آن را تهیه کرد.

هرچند که نوع و کیفیت قهوه ساز هم بسیار مهم می باشد اما زمان و میزان آسیا کردن دانه های قهوه تاثیر مستقیم و فراوانی برروی فنجان قهوه نهایی دارند. پس قبل از تهیه کردن قهوه ساز به فکر خرید آسیاب قهوه باشید. 

هریک از این آسیاب ها برای نیاز خاصی تولید شده اند. بنابراین نمی توان گفت که یکی بر دیگری برتری دارد محض دارد. با این حال امروزه در صنعت قهوه گرایندرهای آندیمند بیشتر مورد تقاضا و توجه هستند. دلیل این محبوبیت گرایند کردن قهوه ی تازه در هربار استفاده است.

به این صورت که بسته به نوع قهوه ساز (برای ریزی و درشتی آسیا کردن دان قهوه) برای هربار استفاده، مقدار قهوه مورد نیاز را در مخزن قهوه ریخته و شروع به آسیاب می کنید. اینگونه همیشه قهوه ای تازه و مناسب با نیازتان خواهید داشت. علاوه براین در اینگونه گرایندرها، می توان میقدار قهوه خروجی را تنظیم کرد که همیشه مقدار مشخصی قهوه آسیا شود. حتی درصورتی که دان قهوه زیادی در مخزن قهوه وجود دارد.

اما در مقابل آسیاب های دیمَند یا دوزدار هستند که برای کار کردن در محیط های بسیار شلوغ مناسب می باشند. نحوه ی کار آن ها به این صورت است که حجم فراوانی از قهوه را آسیاب کرده و در یک مخزن دخیره می کنند. سپس باریستا به راحتی از قهوه ی آسیاب شده داخل مخزن برای شات گرفتن استفاده می کند. این دو مدل از گرایندرها تفاوت های دیگری هم با یکدیگر دارند اما تفاوت عمده آنها در مقدار قهوه آسیا شده نهایی است. 

suorce: تفاوت آسیاب قهوه آندیمند و دیمند



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه, آسیاب قهوه آندیمند, آسیاب قهوه برقی, آسیاب قهوه خانگی, قیمت آسیاب قهوه آندیمند, قیمت آسیاب قهوه حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 4 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای تهیه کردن یک فنجان قهوه مثل قهوه ای که باریستا آماده می کند، بهتر است از یک ترازوی دیجیتال دقیق و مناسب استفاده کرد تا نتیجه‌ی کار مطلوب باشد. فرقی هم نمی کند میخواهید قهوه دمی آماده کنید یا قهوه اسپرسو و یا حتی قهوه ترک.

بسیاری از افراد برای درست کردن قهوه از پیمانه خودِ قهوه ساز بهره می برند. به طور مثال بر روی تمام دستگاه های اسپرسو ساز پیمانه هست. یا اینکه به طور چشمی از پودر قهوه استفاده می کنند، به خصوص برای قهوه ساز های دمی مانند کمکس، جزوه، … .

اما این کار توصیه نمی شود، حتی در صورت استفاده از پیمانه موجود بر روی دستگاه قهوه ساز. اولین سوالی که ممکن است در این زمان بپرسید، این است که چرا من اصلا باید از مقیاس استفاده کنم؟ آیا نمی توانم فقط با استفاده از پیمانه یا چشمی مقدار مناسبی از قهوه را بردارم؟

دا از اینکه دستگاه قهوه ساز شما چیست، اهمیت این مورد بسیار زیاد است چرا که اگر مقدار آب بیشتر از میزان قهوه مورد استفاده باشد، قهوه‌ای رقیق خواهید داشت و اگر از حجم آب کمتری استفاده کنید، قهوه ‌ای غلیظ و بسیار تلخ آماده می کنید.

اینجا است که ترازوی دیجیتالی قهوه به کمک ما خواهد کرد. به وسیله‌ی یک ترازوی دیجیتال می‌توان میزان قهوه مورد استفاده و حتی آب را اندازه گیری کنید و آنها را با نسبت کاملا دقیق با یکدیگر ترکیب کنید.

علاوه بر این میزان قهوه مورد نیاز برای هر دستگاه قهوه ساز متفاوت است. به طور مثال مقدار قهوه ای که برای دستگاه های اسپرسو ساز استفاده می کنید کاملا با مقدار قهوه ی مورد نیاز برای قهوه ترک یکسان نیست. یا حتی در بین دستگاه های اسپرسو ساز هم به دلیل داشتن ۲ بسکت قهوه و همچنین متفاوت بودن حجم بسکت هر دستگاه، باید از ترازوی دیجیتالی استفاده کرد.

source: چرا باید از ترازوی دیجیتالی استفاده کرد در زمان درست کردن قهوه؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: ترازوی باریستا, ترازوی دیجیتال آشپزخانه, ترازوی دیجیتالی, ترازوی دیجیتالی قهوه, ترازوی قهوه, قهوه دات کام, قیمت ترازوی آشپزخانه, قیمت ترازوی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از رایج ترین و پرتکرار ترین سوالاتی که در زمان خرید اسپرسو ساز از ما می شود این است که کیفیت و نوع دستگاه اسپرسو ساز مهمتر است یا آسیاب قهوه؟ یا حتما باید به همراه دستگاه اسپرسو ساز، آسیاب قهوه هم خرید؟ اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده پس با ما بمانید.

همانطور که همه می دانیم دستگاه اسپرسو ساز، قهوه سازی است برای درست کردن قهوه بسیار محبوب اسپرسو. اسپرسو ساز ها انواع مختلفی دارند، از ظاهر گرفته تا کارایی، نوع موتور، توان، … . و با اینکه برای درست کردن قهوه اسپرسو باید دان قهوه را بسیار ریز آسیاب کرد، اما میزان آسیاب کردن دان قهوه برای همه دستگاه های اسپرسو ساز یکسان نیست.

با این حال هر فردی یا هر صاحب کافه، رستوران، هتل، فروشگاه، … فقط یک دستگاه اسپرسو ساز خریداری می کند. و با توجه به اینکه می تواند مناسب با دستگاه خودش، قهوه آسیاب شده از بیرون خریداری کند؛ پس به این نتیجه میرسیم که کیفیت دستگاه اسپرسو ساز مهمتر است.

مهمترین نکته درمورد ارتباط مستقیم نوع دستگاه آسیاب قهوه و کیفیت قهوه اسپرسو، مربوط می شود به مرحله عصاره گیری از پودر قهوه. برای تهیه کردن قهوه اسپرسو باید آب جوش با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور کند. حال اگر ذرات قهوه بصورت نایکنواخت آسیاب شده باشند، آب جوش بصورت یکسان از تمام ذرات قهوه عبور نمی کند.

به طور مثال ذرات درشت تر قهوه کامل در همنشینی با آب قرار نمی گیرند، یا از ذرات ریزتر بیش از حد عصاره گیری می شود. در زمان خرید گرایندر قهوه حتما باید دقت کنید که قهوه را یکسان و یکنواخت آسیاب کند.

مورد بعدی، نوع تیغه های گرایندر است که اهمیت دارد. تیغه های آسیاب ها معمولا به ۳ دسته تیغه ‌های دندانه دار، تخت و مخروطی تقسیم می شوند. همچنین دارای جنس سرامیک، آلیاژ های فلزی، استیل می باشند. اینکه کدان تیغه ها با چه جنسی بهتر هستند، بستگی به میزان استفاده و نوع اسپرسو ساز دارد. اما با توجه به این دو مورد، گرایندری را خریداری کنید که در زمان آسیا کردن باعث حرارت دیدن دوباره ذرات قهوه نشود. 

source: اسپرسو ساز یا آسیاب قهوه؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه خانگی , بهترین آسیاب قهوه , قیمت اسپرسو ساز , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه , آسیاب قهوه , قیمت دستگاه اسپرسو ساز , اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 4 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کافه لاته یا قهوه لَته انتخاب اول بسیاری از افرادی است، بخصوص در وعده صبحانه. و یکی از دلایل خرید اسپرسو ساز هم برای درست کردن همین قهوه محبوب و خوشمزه است.

کافه لاته یک قهوه ایتالیایی Caffe latte است که از دو واژه قهوه (caffe) و شیر (latte) تشکیل شده است. قهوه لاته ترکیبی از اسپرسو و شیر فوم دار با مقدار زیادی کف شیر است. که می توانید آن را با شکل و طرحی فانتزی سرو کنید. به این طرح ‌های خاص، خلاقانه و هنری که بر روی فنجان لته ایجاد می شود، اصطلاحا لاته آرت گفته می شود.

قطعا می دانید برای درست کردن قهوه لاته به دستگاه اسپرسو ساز نیاز است. یکی از پر فروش ترین دستگاه های اسپرسو ساز، به خصوص برای مصرف خانگی، نوا ۱۴۹ می باشد. اسپرسو ساز نوا ۱۴۹ قهوه سازی است پر قدرت و کاملا کاربردی با قدرت بخار ۱۵ بار، قدرت موتور ۱۲۵۰وات با اجزا داخلی و لوله های بخارِ ضد زنگ.

درست کردن لته با اسپرسو ساز کار بسیار راحتی است اما به این شرط که به مهارت برسید. زیرا یک قهوه لته خوشمزه زمانی طعم بی نظیری خواهد داشت که بتوانید شیر را با کمک پیچر به خوبی فوم دار کرده و به قهوه اسپرسو اضافه کنید. پس اگر با انجام دادن مراحل زیر به طعم مورد نظر نرسیدید، نگران نباشید و تمرین کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای تهیه کردن کافه لاته ابتدا باید قهوه اسپرسو درست کنید. پس دستگاه را روشن کنید و مانند همیشه قهوه اسپرسو آماده کنید. سپس کلید سمت راست دستگاه را بر روی حالت بخار بزنید و زمانی که چراخ بخار دستگاه روشن شد، پیج دستگاه بچرخانید و روی حالت بخار قرار دهید.

اجازه دهید بخار اضافی از دستگاه خارج شود، سپس بعد از گذشت چند دقیقه، پیچ بخار را خاموش کنید. ۳/۱ حجم پیچر را شیر بریزید و پیچر را در زیر نازل بخار قرار دهید. پبچ بخار را مجددا باز کرده و شروع به فوم گیری می کنید. زمانی که شیر به قوام مناسب رسید، پیچ نازل را بسته و در نهایت شیر فوم دار شده را به قهوه اسپرسو اضافه کنید ... .

source: طرز تهیه لاته با اسپرسو ساز نوا ۱۴۹



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز نوا 149,طرز تهیه لاته با اسپرسو ساز نوا 149, طرز تهیه لاته با دستگاه اسپرسو ساز, قهوه دات کام, قیمت اسپرسو ساز نوا 149 ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 3 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یک متخصص در زمینه قهوه یا یک باریستا همیشه برای خرید آسیاب قهوه دقت فراوانی میکند. به این دلیل که از اهمیت میزان آسیا کردن دان قهوه به خوبی اطلاع دارد. پس سعی میکند آسیابی خریداری کند که حرفه ای بوده و برای درست کردن انواع قهوه، از اسپرسو گرفته تا دمی، بتواند از آن استفاده کند.

اما این موضوع برای مصارف خانگی، فروشگاه ها، سفر و تفریح، … متفاوت است. زیرا که در این موارد شما می توانید از آسیاب قهوه دستی هم استفاده کنید. و نکته مثبت اینجاست که می توانید با هزینه بسیار کمتر از آسیاب های برقی، این گریندرها را خریداری کنید. همچنین فضای کمتری اشغال می کنند و آلودگی صوتی بسیار کمتری هم دارد.

اما گرایندرهای دستی قهوه مانند نوع برقی شان، انواع مختلفی دارند که انتخاب از بین آنها سخت است. ما ۲ مدل از آسیاب های دستی را به شما معرفی می کنیم که پرطرفدار بوده و عملکرد حرفه ای هم دارند.

گرایندر بعدی، آسیاب قهوه مخزن دار است و همانطور که از اسمش پیدا است، این آسیاب قهوه دستی دارای مخزن قهوه بزرگتری درمقایسه به گرایندر قبلی می باشد. درنتیجه می توانید هر زمان که خواستید قهوه بیشتری آسیا کرده و آن را در مخزن قهوه نگهداری کنید.

این آسیاب دستی هم ابعاد کوچک و وزن کمی دارد و می توان آن را در هر کیف و چمدانی قرار داد. اما از آنجایی که از جنس شیشه است، تمی توان آن را به راحتیِ گرایندر استیل جابه جا کرد. اما با این دستگاه هم می توان دان قهوه را با درجه های مختلف آسیا کرد.

آسیاب قهوه استیل مثلثی GATER با طراحی زیبا و کاربردی، علاوه بر زیبایی، به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. مهمترین ویژگی این آسیاب داشتن ۴ درجه برای آسیاکردن دان قهوه است.

که این امکان را برای شما فراهم می کند که برای انواع قهوه ها (نه همه آنها) بتوانید قهوه را پودر کنید. از قهوه فرانسه با درجه درشت تا برخی از اسپرسو ساز های خانگی. 

source: آسیاب قهوه دستی عالی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه استیل, آسیاب قهوه دستی, آسیاب قهوه دستی ارزان, آسیاب قهوه دستی گتر, آسیاب قهوه مخزن دار, بهترین آسیاب قهوه دستی, قهوه دات کام ,قیمت آسیاب قهوه دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 یکی از ملزومات اصلی برای تمام کافه ها و بعضی از اسپرسو ساز های خانگی، خرید آسیاب قهوه است. زیرا به شدت بر روی طعم و عطر اسپرسو تاثیر گذار بوده و تا حد زیادی کیفیت انواع نوشیدنی های قهوه به عملکرد دستگاه گرایندر قهوه وابسته است.

همانطور که می دانید گرایندر های قهوه انواع مختلفی دارند اما به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. آسیاب های دستی و آسیاب های برقی. هر دوی این دستگاه های آسیاب کاربرد های ویژه ی خاص خود را دارند و هر کدام برای یک قهوه سازی مناسب هستند.

آسیاب قهوه ۰۲۲ از گرایندر ‌های قهوه حرفه ای، اتوماتیک و نیمه صنعتی می باشد. دارای کیفیت ساخت بسیار بالا بخصوص قیف آن. طراحی قیف با مواد درجه یک و از جنس پلی استر است که تغییر شکل نمی ‌دهد و نمی ‌شکند.

قابلیت تنظیم مقدار قهوه‌ی خروجی ویژگی مثبت دیگری است که این آسیاب دارد. با تنظیم مقدار قهوه‌ی خروجی  به راحتی می ‌توانید مقدار قهوه ‌ای را که نیاز دارید تعیین کرده و بصورت دقیق آن را پودر کنید.

همچنین آسیاب قهوه آندیمند ۰۲۲ دارای ۸ درجه برای پودر کردن است که می توان با آن دان قهوه را از ریزترین درجه (برای قهوه ترک) تا درشت ترین درجه (برای قهوه فرانسه) پودر کرد بصورت کاملا یکدست و یکنواخت. و شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی گرایندر آندیمند ۰۲۲ این است که پرتافیلتر مستقیما زیر خروجی آسیاب قرار می گیرد.

آسیاب قهوه پاکت دار ۰۱۸ نمونه دیگری از گرایندر های حرفه ای،اتوماتیک و نیمه صنعتی به حساب می‌ آید. این اسیاب قهوه از لحاظ ویژگی، دقیقا شبیه به دستگاه قهوه ۰۲۲ می باشد با دو تفاوت در ظاهر آن.

  1. آسیاب قهوه ۰۱۸ فاقد صفحه نمایش دیجیتال می باشد.
  2. گرایندر ۰۱۸ مخزن قهوه دارد و اصطلاحا به آسیابهای قهوه پاکت دار شناخته می شوند. البته می توان مخزن را برداشت و پرتافیلتر را زیر خروجی قرار داد. اما طراحی این دستگاه به گونه ای است که دارای مخزن قهوه می باشد.

آسیاب قهوه گتر برخلاف گرایندر هایی که در بالا معرفی کردیم از نوع آسیاب های دستی است اما یک دستگاه دستی حرفه ای. این گرایندر دارای چرخ دنده تمام سرامیکِ مقاوم و باکیفیت می ‌باشد که با داشتن پیچ تنظیم میزان پودر شدن، دانه قهوه را در سایز های مختلف مورد نظر شما پودر می‌ کند.

ویژگی بسیار ایده ال دیگرِ این گرایندر دستی قهوه قابل حمل بودن آن است. گرایندر قهوه GATER برای آن دسته از افرادی بسیار مناسب که مدت زمان طولانی به سفر، گردش، طبیعت گردی، … می روند. و برای مصارف خانگی هم بسیار مناسب است. از قهوه ترک گرفته تا اسپرسو و انواع قهوه های دمی. سار ویژگی ها:

  • گنجایش مخزن: ۴۰gr
  • دارای پنجره در مخزن پایینی برای نشان دادن مقدار قهوه آسیا شده است.

نکته ای که باید درنظر داشت این است که برای اسپرسوساز های نیمه صنعتی مناسب نبوده و برای این اسپرسو ساز ها باید از آسیابهای برقی استفاده شود.

source: خرید آسیاب قهوه حرفه ای

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه نیمه صنعتی , بهترین آسیاب قهوه دستی , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه حرفه ای , آسیاب دستی استیل گتر , آسیاب قهوه 018 , آسیاب قهوه 022 ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

براي داشتن يك شات اسپرسوي خوشمزه لازم به خريد اسپرسو ساز نيست. موكاپات، قهوه ساز بسيار كاربردي است كه مي توان با آن يك قهوه اسپرسو خوشمزه تهيه كرد. كار با اين دستگاه بسيار راحت بوده و از ويژگي هاي ديگر موكاپات به قابل حمل بودن آن مي توان اشاره كرد.

اين ويژگي باعث شده موكاپات طرفداران زيادي پيدا كند، زيرا با داشتن اين وسيله، مهم نيست كه شما كجا هستيد، در دفتر كار يا در حال گردش، مهم اين است كه قهوه شما در كوتاه ترين زمان ممكن آماده است تا خستگي را از تن تان بيرون كند. اكنون ما قصد داريم در اين جا نكاتي را بازگو كنيم كه علاوه بر اينكه عمر موكاپات را بيشتر مي كند، باعث بهتر شدن طعم قهوه هم مي شود.

قبل از خريد موكاپات حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه براي تهيه ي چه تعداد فنجان در طول روز قهوه دم ميكنيد. اگر فكر مي كنيد كه با موكاپات ۳ كاپ مي توانيد براي ۶ نفر قهوه آماده كنيد، و يا برعكس با ريختن مقدار كمي قهوه آسياب شده، در مخزن قهوه مي توان قهوه ي كمتري دم كرد، كاملا اشتباه مي كنيد.

هرچه قدر دماي آب مصرفي بيشتر باشد، بهتر است. حتي اگر از آب جوش هم استفاده كنيد، مشكلي به وجود نمي آيد. اين كار به اين دليل توصيه مي شود كه به جوش آمدن آب در موكاپات كمي زمان مي برد و امكان دارد قهوه بيشتر از حد لازم دم بكشد.

مخزن آب را بايد تا زير سوپاپِ كنترل فشار يا درچه اطمينان پر كرد. زيرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بيش از حد فشار آب در مخزن جلوگيري مي كند، ولي شما بايد اين احتمال را بدهيد كه اگر به هر دليلي سوپاپ خوب عمل نكرد، از تركيدن موكاپات جلوگيري مي كنيد.

پس از آسياب كردن قهوه با آسياب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ي كمي بريزيد و نه آن را پر كرده و فشرده كنيد. كم بودن قهوه باعث رقيق شدن قهوه مي شود و زماني كه پودر قهوه زياد باشد به دستگاه موكاپات فشار وارد مي شود، زيرا آب به جوش آمده بايد با فشار بيشتر از بين ذرات قهوه عبور كند.

فقط كافي است پس از اينكه ميزان مناسب قهوه اسياب شده را در مخرن ريختيد، با انگشتان دست سطح آن را صاف كنيد. همچنين از آسياب كردن زياد قهوه خوداري كنيد. زيرا نياز نيست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسيار نرم باشد.

بهترين جنس بدنه براي موكاپات، استيل مي باشد، زيرا اگرچه از موكاپات آلومينيومي گران تر است، ولي بر روي طعم قهوه اثر نمي گذارد و عمر طولاني تري دارد.

source: خريد موكاپات و طرز استفاده از آن



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه جوش روگازی, قهوه دات کام, قیمت موکاپات, اسپرسوساز برقی, خرید موکاپات, طرز استفاده از موكاپات, قيمت موكاپات برقي ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر عاشق اسپرسو هستید و هر روز برای خرید قهوه اسپرسو به قهوه فروشی مراجعه میکنید یا با خرید اسپرسوساز خودتان اسپرسو آماده میکنید، حتما با کرمای قهوه آشنا هستید. و جز آن دسته از افرادی هستید که کرمای قهوه برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد.

کرما چیست؟

چه قهوه اسپرسو دوست داشته باشید چه نه، حتما دیده اید که قهوه اسپرسو به طور کلی ۲ بخش دارد. قسمتی که خوده قهوه است و قسمت دوم یک لایه کم رنگ که بر روی قهوه قرار دارد. این لایه کم رنگ کرمای قهوه است.

در واقع کرمای قهوه، لایه و یا کف برنزه رنگی (کف نارنجی تا قهوه ای رنگی است) است که در بالای یک شات تازه اسپرسو تشکیل می شود. هنگامی که حباب های هوا با روغن های محلول در قهوه ترکیب شوند، کرما ایجاد می شود.

در هر قهوه سازی این ترکیب ایجاد نمی شود. بلکه با خرید اسپرسوساز است که میتوان کرما را بر روی قهوه اسپرسو ایجاد کرد. البته در دستگاه های قهوه ساز دیگری مانند موکاپات های برقی، موکا کرم ها، … بر روی قهوه کرما ایجاد می شود؛ اما به اندازه کرمای اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز کیفیت ندارند.

ویژگی کرمای باکیفیت

کرمای قهوه جز آن دسته از ویژگی های قهوه است که هم مهارت باریستا بر کیفیت آن تاثیر دارد و هم کیفیت دان قهوه. و به طور کلی اگر بخواهیم مشخصات کرمای باکیفیت را برشماریم، به موارد زیر بر می خوریم.

  • زود محو نشود. (نباید کرما کمتر از ۱ دقیقه از بین برود).
  • رنگ طلایی-قهوه‌ای داشته باشد. (قهوه‌ای پر رنگ نشان از کیفیت بد قهوه است).
  • ضخامت کرما باید ۱۰/۱ از حجم قهوه باشد.

source: چگونه قهوه خامه دار درست كنيم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: خرید اسپرسوساز, خرید پودر قهوه اسپرسو, خرید قهوه, قهوه دات کام, کرمای قهوه چیست, انواع قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 5 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ما همواره اين نكته را بيان كرديم خودتان اقدام به خريد قهوه و آسياب كردن آن قبل از درست كردن قهوه است. زيرا دان قهوه تازه آسا شده در طعم قهوه تاثير بسزايي دارد و طعم تازگي به قهوه مي دهد.

علاوه بر اين قهوه با خريد آسياب قهوه مي توانيد دانه هاي قهوه را براساس دستگاه قهوه ساز تان آسيا كنيد. اما يكي از رايج ترين سوالاتي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه آيا آسياب قهوه برقي بهتر است يا آسياب قهوه دستي؟ براي رسيدن به پاسخ اين سوال با ما همراه باشيد.

چرا آسياب قهوه؟ در ابتدا بايد توضيح دهيم كه چرا انتخاب در خريد آسياب قهوه مهم است. زيرا هر نوع نوشيدني قهوه با قهوه ساز مخصوص خود آماده مي شود. مانند قهوه اسپرسو كه به دستگاه اسپرسو ساز نياز است و يا براي تهيه كردن قهوه فرانسه، بايد فرانسه ساز يا فرنچ پرس داشته باشيد.

همچنين براي هر مدل دستگاه قهوه ساز به ميزاني مناسبي از قهوه آسيا شده نياز مي باشد. به طور مثال با خريد قهوه ساز كمكس بايد دانه قهوه را با درجه متوسط-درشت آسيا كرد و براي قهوه ترك بايد با ريزترين درجه، قهوه را به پودر قهوه تبديل كرد.

حتي گاهي اوقات در مدل هاي يك نوع از دستگاه قهوه ساز هم، ميزان آسا كردن قهوه متفاوت مي باشد. اين موضوع در دستگاه هاي اسپرسو ساز بسيار نمايان گر است. به طور مثال ميزان آسيا كردن دان قهوه براي اسپرسوساز هاي نيمه صنعتي ريزتر از اسپرسوساز هاي خانگي مي باشد.

source: بهترين آسياب قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , ,
:: برچسب‌ها: آسياب قهوه برقي , آسياب قهوه دستي يا برقي , انواع آسياب قهوه , بهترين آسياب قهوه , خريد آسياب قهوه , قهوه دات كام , قيمت آسياب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 5 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نوشیدنی قهوه تنوع بسیار زیادی دارد که با خرید اسپرسو ساز میتوانید بیشتر آنها درست کنید. چرا با دستگاه اسپرسوساز؟ به دو دلیل. ۱- پایه اکثر قهوه اسپرسو است. ۲-  و تقریبا نیمی از نوشیدنی های قهوه در ترکیب با شیر آماده می شوند.

و قطعا میدانید که این شیر، شیر معمولی نیست. بلکه شیری است که هوا یا بخار آب ترکیب شده است. به این صورت که با ورود هوا به داخل شیر، مولکول های هوا توسط ذرات پروتئین شیر محاصره می شوند و نمی‌تواند از آن خارج شود در نتیجه شیر قوام گرفته و افزایش حجم پیدا میکند.

بهترین وسایل برای فوم دار کردن شیر، دستگاه اسپرسو ساز است به همراه پیچر. برای فوم دار کردن شیر، با شیر را درون پیچر ریخته و آن را در زیر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز بگیرید. با زدن دکمه بخار آب، آب جوش با فشار با شیر ترکیب می شود. این کار را تا جایی ادامه می دهید  که شیر به قوام مطلوب و اندازه دلخواه برسد.

نکات مهم:

  • اولین نکته: در زمان خرید پیچر دقت کنید که نوع استیل آن بهتر از سایر جنس های آن می باشد.
  • قبل از اینکه پیچر را در زیر نازل قرار دهید، نازل بخار را باز کنید تا آب جوش از آن خارج شود. تا زمانی که فقط بخار آب از آن خارج شود.
  • ظرفیت پیچر را مناسب با تعداد فنجان قهوه ای که می خواهید آماده کنید انتخاب کنید. معمولا برای دستگاه های خانگی پیچر با ظرفیت ۳۵۰ یا ۵۰۰ میلی لیتر.
  • شیر را نه خیلی کم نه خیلی زیاد داخل پیچر نریزید. معمولا ۳/۱ تا ۲/۱ حجم پیچر مناسب است.
  • سر استیم را بسیار پایین (خیلی درون شیر) قرار ندهید. نشانه سر استیم بسیار پایین، صداهای گوش خراش و نامطلوب است.
  • سر استیم (نازل) را بسیار بالا قرار ندهید. نشانه سر استیل بسیار بالا، صدای قل خوردن شیر است.

source: روش فوم گيری شير در خانه



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خانگی , فوم گیری شیر , قهوه با شیر , قهوه دات کام , پیچر حرفه ای , پیچر ارزان , تهیه فوم شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 4 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

از اولین کارهایی که افراد علاقمند به نوشیدن قهوه انجام می دهند، خرید قهوه ساز است. و کار بعدی که بلافاصله بعد از آن انجام می دهند، خرید آسیاب قهوه است.

گریندر N900 از آسیابهای حرفه ای، نیمه اتوماتیک و نیمه صنعتی است. و از این دستگاه می توان برای مصارف خانگی، کافی شاپ های کوچک، شرکت ها، مغازه ها، هاپرها، … استفاده کرد.

زیرا این افراد از آنجایی که به نوشیدن قهوه علاقه شدیدی دارند، دوست دارند قهوه همیشه همراهشان باشد تا اینکه به کافی شاپ بروند. همچنین آنها می دانند که یکی از ۳ اصل مهمی که در طعم قهوه تاثیر گذار است، میزان آسیاب کردن دانه های قهوه است. به این دلیل که هرچقدر دانه های قهوه را قبل از دم کردن آسیاب کنند، قهوه عطر و طعم تازه تری دارد.

با آسیاب قهوه  N900 می توان با برای قهوه ترک تا قهوه های فیلتری قهوه آسیاب کرد. زیرا دارای ۸ درجه برای آسیاب کردن می باشد. اما یکی از بهترین قابلیت های این دستگاه در مخزن آن نهفته است. مخزن این گریندر به گونه ای طراحی شده که دارای دوزر است.

و به این صورت است که هم می توان مقدار قهوه مورد نیاز برای درست کردن قهوه را آسیاب کرد. و هم می توان بیشتر از آن مقدار آسیاب کرد و در دوزر نگهداری کرد تا در دفعاتی بعدی پودر قهوه آماده داشته باشید و نیازی به پودر کردن مجدد دانه قهوه نباشد.

  • توان: ۳۵۰W
  • گنجایش مخزن دان قهوه: ۱۲۰۰g
  • ابعاد: cm33*19*57
  • دارای تیغه استیل ضد زنگ
  • گنجایش مخزن پودر قهوه: ۲۰۰g
  • مجهز به فیوز اطمینان جهت حفظ ایمنی است که از آسیب دیدن دستگاه هنگام نوسانات برق جلوگیری کند.

با اینکه عملکرد هردوی این دستگاه ها یکی و کاملا حرفه ای می باشد، اما کاملا متفاوت هستند. اولین تفاوت شان در نوع کاربری است. دستگاه کوبان برای کافی شاپ های بزرگ، خرده فروشی ها، هتل ها، رستوران ها، … مناسب است. زیرا توانایی پودر کردن ۵۰ کیلوگرم قهوه در ساعت را دارد!!

تفاوتی بعدی در مخزن آنهاست. آسیاب قهوه کوبان مخزنی ندارد و درچه خروجی قهوه آسیاب شده بزرگتر از دهانه پرتافیلتر می باشد. درنتیجه باید خودتان زیر خروجی، محفظه ای قرار دهید.

اما این طراحی باعث شده است که هیچگونه پودر قهوه در خروجی باقی نماند. و این خود موجب می شود قهوه آسیا شده جدید با قهوه آسیا شده قبلی ترکیب نشود. درنتیجه عطر و قهوه اصلی قهوه حفظ می شود و پودر قهوه کاملا یکدستی خواهید داشت.

source: بهترين آسياب قهوه صنعتی



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , بلندر , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه برقی , بهترین آسیاب قهوه , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 3 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بسياري از افراد بعد از خريد قهوه اسپرسو و نوشيدن آن شكايت مي كنند، كه چرا قهوه آنها تلخي زيادي داشت. يا حتي افرادي كه داراي دستگاه اسپرسوساز هستند و خودشان قهوه آماده مي كنند، از تلخ شدن بيش از حد قهوه شان تعجب مي كنند.

در پاسخ به اين افراد بايد بگوييم كه تلخ شدن قهوه اسپرسو به عوامل متعددي بستگي دارد. كه رعايت نكردن آنها در طعم نهايي قهوه تاثير بسزايي دارد. اين عوامل عبارتند از:

ميزان رست قهوه

همانطور كه مي دانيد دانه هاي قهوه را با درجه هاي متفاوتي برشته مي كنند. طبيعتا هرچقدر ميزان رست دانه هاي قهوه بيشتر باشد، قهوه به سوخته شدن نزديك مي شود. و قهوه كه سوخته شده و از بين رفته باشد، باعث ايجاد تلخي در قهوه مي شود. مانند قهوه هايي كه با درجه دارك رست شده اند.

ميزان آسياب قهوه

قهوه ساز هاي بسيار متنوعي در بازار موجود مي باشد كه هركدام سازوكار مخصوص به خود را دارند. يكي از اين سازوكارها، ميزان آسياب كردن دانه هاي قهوه مي باشد.

براي دستگاه هاي اسپرسوساز بايد دانه هاي قهوه را با درجه ريز آسياب كرد. اما در زمان خريد اسپرسو ساز و پودر قهوه فراموش نكنيد كه خودِ دستگاه هاي اسپرسو ساز به ۳ دسته تقسيم مي شوند.

درنتيجه ميزان آسياب قهوه براي هركدام از اين دسته ها متفاوت مي باشد. فارغ از نوع مدل اسپرسوساز، معمولا درجه آسياب قهوه براي دستگاه هاي اسپرسوساز صنعتي ريزتر از اسپرسوساز هاي خانگي مي باشد.

ميزان تمپينگ قهوه

يكي از ضروري ترين كارهايي كه بايد قبل از قرار دادن پرتافيلتر به هدگروپ اسپرسوساز انجام داد، تمپ كردن قهوه است. فشرده سازي صحيح و اصولي قهوه باعث مي شود آب جوش بصورت يكنواخت بر روي قهوه ها وارد شود.

كثيف بودن دستگاه

بعد از هربار استفاده از اسپرسوساز كمي از پودر قهوه در قسمت هدگروپ دستگاه باقي مي ماند. با تميز نكردن دستگاه اين پودهاي قهوه انباشته شده و در استفاده مكرر بر روي طعم قهوه تاثير مي گذارد.

source: علت سوختن قهوه اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه اسپرسو , خرید اسپرسوساز , طرز تهیه قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آسیاب قهوه آندیمند LD-021 از آسیاب‌های قهوه اتوماتیک و نیمه صنعتی به حساب می‌آید. با خرید آسیاب قهوه آندیمند LD-021، یک آسیاب قهوه با کیفیت ساخت بسیار بالا و امکان انتخاب درجه آسیاب خواهید داشت. این آسیاب قهوه حرفی ای در کافی شاپ ها  هم مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی قیف با مواد درجه یک و از جنس پلی استر است که تغییر شکل نمی‌دهد و نمی‌شکند. تنظیم دقیق درجه آسیاب با دقت بالا و مجهز به درجه برای تنظیم زبری و نرمی پودر قهوه،همراه با طراحی مناسب خروجی برای خروج بهتر قهوه آسیاب شده از مخزن.

لرزش کمتر همراه با بدنه مقاوم و سیستم تهویه‌ای مناسب برای هوای ورودی و خروجی دارد. طراحی منحصر به فرد و تضمین از بین نرفتن عطر و رایحه‌ی قهوه در هنگام آسیاب کردن.
در آسیاب قهوه آندیمند LD-021 از مواد مقاوم در بدنه استفاده شده و طراحی آن ارگونومیک است. طراحی کارامد به منظور قرار گرفتن پرتافیلتر به صورتیکه شما می‌توانید مستقیما پرتافیلتر خود را در قسمت خروجی قهوه‌ی آسیاب شده و در مکان مخصوصی که برای آن تعبیه شده است، قرار دهید.
از دیگر مزایای این آسیاب قهوه، قابلیت تنظیم مقدار قهوه‌ی خروجی است که به وسیله‌ی آن می‌توانید مقدار قهوه‌ای را که نیاز دارید تعیین کرده و بصورت دقیق آسیاب کنید. با تنظیم دقیق می توان حالت آماده را برای اسپرسوی سینگل و دبل تعیین کرد.
داشتن این دستگاه، خیالتان از بابت داشتن یک آسیاب قهوه با کیفیت و مدرن آسوده باشد همچنین شما دارای یک آسیاب با دوام و کارایی بسیار بالا و بسیار کم صدا هستید.

source: خريد آسياب قهوه برقی



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه , انواع آسیاب قهوه , آسیاب قهوه حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 11 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در تهیه یک فنجان قهوه خوشمزه و دلنشین فاکتور های متعددی موثر هستند. مهمترین فاکتور ها شامل نوع دستگاه قهوه ساز، نوع دانه قهوه، میزان رست دانه قهوه و میزان آسیاب کردن دانه قهوه می باشند.

هریک از این عوامل اگر به درستی انجام نگیرند، تاثیر منفی در طعم قهوه خواهند گذاشت. در بین این عوامل دو مورد ارتباط بیشتری با هم داشته و طبیعتا تاثیر بیشتری هم بر کیفیت قهوه دارند.

  • نوع دستگاه قهوه ساز
  • میزان آسیاب کردن دانه های قهوه

اگر دانه های قهوه را متناسب با نوع قهوه ساز آسیاب نکنید، قهوه یا بسیار غلیظ می شود یا رقیق. به طور مثال برای درست کردن قهوه با فرنج پرس باید قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسیاب کرد.

یا برای قهوه ترک، باید دانه های قهوه را بسیار ریز کرد. یا برای کار با دستگاه اسپرسو ساز، نیاز به قهوه آسیاب شده با ریزترین درجه می باشد.

آسیاب قهوه آندیمند

آسیاب قهوه برقی آندیمند، آسیاب های قهوه نیمه صعتی و اتوماتیک به حساب می آیند و می توان از آن در خانه، محل کار و کافی شاپ ها استفاده کرد.

ویژگی منحصر به فرد این آسیاب های قهوه در مخزن آنها است. در حقیقت آسیاب قهوه آندیمند مخزن قهوه ای ندارد. بلکه پودر قهوه مستقیما به پرتافیلتر یا دسته گروپ ریخته می شود.

به این گونه که دانه های قهوه را در مخزن قهوه ریخته و پرتافیلتر را در زیر خروجی دستگاه آسیاب قرار می دهیم. این سبک طراحی برای باریستا ها یک مزیت به حساب می آید. زیرا که دانه های قهوه را به میزان مورد نیاز برای تهیه یک یا چند شات قهوه، آسیاب می کنند.

آسیاب های قهوه پاکت دار به آسیاب های قهوه ای گفته می شوند که دارای مخزن مخصوص پودر قهوه هستند.گریندر های مخزن دار هم جز خانواده آسیاب های برقی نیمه صنعتی و اتوماتیک هستند.

تفاوت اصلی این اسیاب های قهوه با دستگاه های آندیمند در این است که پودر قهوه پس از آسیاب شدن، به مخزن مخصوص ریخته می شود. و سپس باریستا میزان پودر قهوه مورد نیاز را از مخزن قهوه آسیاب شده بر میدارد.

source: آسیاب قهوه صنعتی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه نیمه صنعتی , خرید آسیاب قهوه برقی , قیمت آسیاب قهوه , آسیاب قهوه , قهوه دات كام ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آماده كردن قهوه در خانه يا در محل كار يكي از لذت بخش ترين كارهايي است كه مي توانيم انجام دهيم. با خريد قهوه ساز به راحتي مي توانيم قهوه مورد دلخواه مان را آماده كنيم. اما قبل از خريد دستگاه قهوه ساز و آماده كردن قهوه بايد مشخص كنيد، مي خواهيد چه نوع قهوه اي را تهيه كنيد. قهوه دمي يا اسپرسو، قهوه ترك يا قهوه فرانسه،… . با ما همراه باشيد كه قصد داريم شما را راهنمايي كنيم.

انواع نوشيدني قهوه

به دليل محبوبيت بالاي نوشيدني قهوه، روز به روز به طعم هاي مختلف قهوه اضافه مي شود. اما قهوه به طور كلي به ۳ دسته تقسيم مي شود.

  • قهوه هاي دمي
  • قهوه اسپرسو
  • قهوه هاي فوري

قهوه هاي دمي، قهوه هايي هستند كه دانه هاي قهوه در مجاورت آب جوش قرار مي گيرند و به نسبت قهوه هاي ديگر ديرتر تهيه مي شوند. اما در عوض مدت زماني كه طول مي كشد تا قهوه دم بكشد، عطر خوش قهوه تمام فضا را پر مي كند. قهوه ساز هاي مختلفي هم براي استفاده ساخته شده است، مانند كمكس، فرنچ پرس، ۶۰، ايروپرس، … .

 

آسياب كردن قهوه

بعد از اينكه تصميم گرفتيد چه قهوه اي را مي خواهيد آماده كنيد و متناسب با آن دستگاه قهوه ساز را خريداري كرديد، نياز به يك آسياب قهوه داريم. هر قهوه و هر روش درست كردن قهوه نياز به پودر قهوه مخصوص به خود را دارد. براي مثال براي آماده كردن اسپرسو با اسپرسو ساز بايد دانه قهوه را با نرم ترين درجه آسياب كرد، اما براي آماده كردن همان اسپرسو با موكاپات بايد پودر قهوه از قهوه اسپرسوساز درشت تر باشد.

آسياب هاي قهوه كه به آنها گريندر قهوه هم مي گويند در دو نوع دستي و برقي در بازار موجود هستند. آسياب قهوه برقي درجه هاي مختلف آسياب را دارند اما در مقابل سروصداي زيادي هم توليد مي كنند.

دانه قهوه

با كيفيت ترين و پرفروش ترين نوع دانه قهوه در جهان، قهوه هاي عربيكا و روبستا هستند. با اين دو نوع قهوه مي توان تمام قهوه ها را آماده كرد، اما از آنجايي كه قهوه روبستا تلخ تر و پر كافئين تر از قهوه عربيكا مي باشد، معمولا دو قهوه را با هم تركيب مي كنند.

source: برای درست کردن قهوه به چی نیاز داریم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید آسیاب قهوه , خرید دانه قهوه , دم کردن قهوه , طرز تهیه قهوه , قهوه دات کام , لوازم جانبی قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دانه هاي قهوه از تنوع زيادي برخوردار نيستند. معروف ترين و پرفروش ترين آنها قهوه هاي عربيكا و روبستا مي باشند. اما با اين حال اكثر آدم ها به جاي خريد دانه قهوه، قهوه آسياب شده را مي خرند.اين در حالي است كه قهوه خور هاي حرفه اي و يا باريستا دانه قهوه را خريداري كرده و خودشان آسياب مي كنند.

قبل از اينكه تصميم به خريد دانه قهوه بگيريد، بايد از خودتان چند سال بپرسيد. پاسخ به اين سوالات علاوه بر اينكه شما را از سردرگمي رها مي كنيد، باعث مي شود قهوه با كيفيت تري را خريداري كنيد. اين سوالات عبارتند از:

به چه نوشيدني قهوه علاقه داريد

درست است كه همه ي قهوه ها از دانه هاي عربيكا و روبستا تشكيل شده اند، ولي ميزان تركيب آنها با هم فرق مي كند. حتي ممكن است يك نوع از نوشيدني قهوه داراي تركيبات متفاوتي باشد. قهوه اسپرسو در بازار هم با تركيب ۵۰*۵۰ درصد موجود مي باشد و هم با تركيب ۳۰ درصد روبستا و ۷۰ درصد عربيكا. بنابراين اول مشخص كنيد تصميم داريد چه نوع نوشيدني قهوه را آماده كنيد.

نوع دستگاه قهوه ساز

اگر شما از دستگاه هاي قهوه ساز متفاوتي استفاده مي كنيد پس ۱۰۰ درصد بايد دانه قهوه را خريداري كنيد. زيرا ميزان آسياب قهوه در قهوه ساز ها متفاوت مي باشد. اگر يك اسپرسو ساز در خانه داريد به پودر قهوه نرم، و به پودر قهوه درشت براي فرنچ پرس در زمان گردش نياز داريد.

بعضي از اسپرسو ساز ها هم هستند كه كلا به پودر قهوه نياز نداشته و بايد از كپسول قهوه استفاده كرد.

ميزان كافئين قهوه

دانه قهوه روبستا كافئين بيشتري نسبت به دانه قهوه عربيكا دارد. درنتيجه اگر قهوه را براي كافئين موجود در آن مي نوشيد بايد يا قهوه روبستا را تهيه كنيد و يا قهوه اي كه درصد بيشتر آن روبستا باشد.

source: خريد دانه قهوه برند



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید دانه قهوه , خرید دانه قهوه برند , خرید قهوه , خرید قهوه روبستا , خرید قهوه عربیکا , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

چه اهل قهوه هاي دمي باشيد، چه اهل قهوه جوش ها، چه طرفدار قهوه ترك باشيد، چه طرفدار اسپرسو يا طرفدار هر نوع قهوه ي ديگر، شما براي داشتن يك فنجان قهوه خوش طعم و خوش عطر نياز داريد كه يك دستگاه آسياب قهوه داشته باشيد. آسياب كردن دان قهوه به صورت تازه و قبل از دم كردن قهوه، تاثير فوق العاده اي بر روي مزه و عطر قهوه دارد.

آسياب قهوه برقي

از آسياب قهوه برقي براي كافي شاپ ها و براي مكان هايي كه افرادي كه در طول روز قهوه مي خورند، زياد هستند مانند هتل، استفاده مي شود. آسياب قهوه برقي از نظر نوع تيغه به دو دسته ي اسياب قهوه تيغه اي و آسياب قهوه دندانه‌اي تقسيم مي شود، كه آسياب قهوه دندانه‌اي، خود، به دو دسته ي دندانه اي صفحه ‌اي و دندانه اي قيفي تقسيم بندي مي شود.

عملكرد همه ي آسياب هاي برقي قهوه يكي است، و تفاوت آن ها فقط در شكل تيغه مي باشد. نحوه ي كار اين دستگاه ها هم به اين صورت مي باشد كه ابتدا ميزان ريزي يا درشتي قهوه را تنظيم ميكنيد، سپس با روشن كردن دستگاه، دان هاي قهوه به سمت تيغه ها حركت كرده و آسياب مي شوند. درنهايت اهرم هاي هدايت كننده، قهوه ي آسياب شده را به مخرن مي ريزند.

میزان آسیاب کردن قهوه

عواملی هستند که در میزان اسیاب شدن قهوه تاثیر دارند. در اینجا به بررسی مهمترین عوامل می پردازیم.

نوع قهوه

دان قهوه باید متناسب با نوع قهوه آسیاب شود. برای تهیه اسپرسو باید قهوه ی اسیاب شده در نرم ترین حالت ممکن باشد، برای تهیه قهوه ترک، قهوه ی آسیاب شده باید نمیه درشت باشد و برای تهیه قهوه فرانسه باید قهوه به صورت درشت آسیاب شود.

نوع دستگاه قهوه ساز

علاوه بر نوع قهوه، قهوه سازی هم که مورد استفاده قرار می گیرد مهم است. مثلا اگر قهوه ساز، فرنچ پرس باشد، باید از قهوه اسیاب شده درشت استفاده کنید. اگر قهوه ساز شما کمکس یا سایفون هست، به آسیاب قهوه متوسط نیاز دارید، و برای اسپرسو ساز هم به قهوه ی آسیاب شده ی بسیار نرم.

source: آسیاب قهوه اسپرسو خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , انواع آسیاب قهوه , خرید دانه قهوه , خرید آسیاب قهوه صنعتی , خرید اسیاب قهوه , آسیاب قهوه نیمه صنعتی , آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بلندر صنعتی LY- 380 مدل Heavy Duty با قدرت 2300وات مخصوص میكس بار سنگین مثل انواع نوشیدنی و … میكس و ساخت انواع كرم، انواع خمیر خرد كردن بادام زمینی، آسیاب دانه های قهوه با كمترین صدا بیشترین كارایی دارد و با خرید این دستگاه، خرید تجهیزات كافی شاپ شما كامل می شود.

بلندر صنعتی LY- 380 دارای سیستم كنترل سرعت دستگاه به صورت ولوم متغیر برای تنظیم میزان دور بطور پیوسته از پایین ترین دور تا دور ماكزیمم است.
با خرید بلندر صنعتی LY- 380 شما این امكان را دارید كه در مدت چند ثانیه تمام یخ ها را خرد كرده به طوری كه می توانید نوشیدنی های مختلفی همچون اسموتی های میوه ای ، كوكتل ، شیك و نوشیدنی های سرد بی نظیری درست كنید.
پارچ شیشه ای 8/3 لیتری نشكن و بادوام همچنین مقاوم در برابر حرارت این دستگاه به گونه ای طراحی شده است كه مواد را برای بهره وری بیشتر و سرعت سرویس دهی بیشتر به سمت تیغه ها هدایت می كند.
دارای تیغه فولادی ضد زنگ دو در یك ( هم آسیاب و هم میكسر) با طراحی ویژه و پیشرفته، ساخت و ساز محكم مخصوص استفاده ی طولانی مدت.
دارای كاربرد Wet and dry میكس مواد خشك یا خیس :
بلندر صنعتی LY- 380 مناسب برای آسیاب كردن مواد خوراكی خشك مانند لوبیا ، قهوه ، آجیل ، دانه های غلات و حبوبات غیره.
مواد میتوانند جامد یا نیمه جامد باشند كه حتی بدون اضافه كردن مایعات هم كاملا خرد و له خواهند شد. یا اینكه با اندكی روغن آنها  را خمیر كرد.
قابل استفاده برای خرد كردن و مخلوط كردن مواد غذایی مثل سبزیجات ، میوه ها همچنین میكس و یكنواخت كردن سس ها و سوپها تهیه و چاشنی ها با قابلیت تنظیم سرعت در دو حالت با عملكرد لحظه ای.
بلندر صنعتی LY- 380  كاملا صنعتی و انتخاب مناسب برای كافه، كافی شاپ، باشگاه های بدنسازی، آبمیوه و بستنی فروشی ها و  ….
قطعات جدا شونده جهت شستشوی آسان

بلندر صنعتی2300w  Commercial blender LY- 380

ویژگی های محصول

  • ابعاد : 292*330*445 mm,
  • قدرت موتور : 2300W,
  • رنگ محصول : قرمز,
  • گنجایش مخزن : 3.8L,
  • جنس پارچ : پلاستیك مقاوم,
  • جنس تیغه : استیل ضد خش,

source: بلندر صنعتی2300w  Commercial blender LY- 380



:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , بلندر , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , خرید تجهیزات كافی شاپ , خرید بلندر , بلندر 2300W , قیمت بلندر صنعتی , بلندر صنعتی2300w Commercial blender LY- 380 ,
:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 10 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

از آسیاب‌های قهوه اتوماتیک و نیمه صنعتی به حساب می‌آید که با کیفیت ساخت بسیار بالا و امکان انتخاب درجه آسیاب، از گریندرهای حرفه‌ای و مناسب برای استفاده در کافه ها به حساب می‌آید. از ویژگی‌های اصلی این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- طراحی قیف با مواد درجه یک است که تغییر شکل نمی‌دهد و نمی‌شکند.
2- تنظیم دقیق درجه آسیاب با دقت بالا و مجهز به درجه برای تنظیم زبری و نرمی پودر قهوه
3- همراه با طراحی مناسب خروجی برای خروج بهتر قهوه آسیاب شده
4- لرزش کمتر همراه با بدنه مقاوم
5- سیستم تهویه‌ای مناسب برای هوای ورودی و خروجی
6- طراحی منحصر به فرد پاکت دستگاه جهت از بین نرفتن عطر و رایحه‌ی قهوه در هنگام آسیاب کردن
7- استفاده از مواد مقاوم در بدنه
8- طراحی ارگونومیک
ساخت : چین

داشتن این دستگاه، خیالتان از بابت داشتن یک آسیاب قهوه با کیفیت و مدرن آسوده باشد همچنین شما دارای یک آسیاب با دوام و کارایی بسیار بالا و بسیار کم صدا هستید .

آسیاب قهوه پاکت دار LD-018

ویژگی های محصول

  • جنس بدنه : فلز و پلاستیک,
  • جنس تیغه : فولاد ضد زنگ,
  • گنجایش مخزن : 500gr,
  • توان مصرفی : 200W,
  • ابعاد : 430*140*230 mm,
  • رنگ محصول : قرمز,

source: آسیاب قهوه نیمه صنعتی پاکت دار LD-018



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , آسیاب قهوه , آسیاب قهوه برقی , خرید آسیاب قهوه نیمه صنعتی , خرید تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه پاکدار ,
:: بازدید از این مطلب : 815
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 9 / 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد